Färdig produkter

Har tittar på histoie ätarna, och landet brunsås.. Efter att har bott i några år i Turkiet så blev jag av med vanan att äta micro mat. För jag har under dessa år inte haft ett micro. Det ingår inte i det Turkiska samhället. Det är först detta året som jag har haft den, och jag har inte använt den mer än 10 gånger på ett år. Jag tänker inte ens på att den ens finns. 
 
När jag är i Sverige så älskar jag att gå runt i deverse matbutiker. För att att se va de har att erbjuda. Och när man kommer till kyldisken finns det ingen hejd på det hela. Här nere så finns det max 3 kyldiskar, och då ska det nämnas att jag är i pricip i Istanbul. Men hemma så finns det minst 15-20. För vi har allt fryst, matlådor har 2 frysdiskar, bröd, grönskaker, glass, etc etc.. Här nere finns det väldigt få färdig mat rätter vilket jag är glad över. 
 
Dock, efter att ha att tittat på historieätarna 1960, där det paren får gemensam skatt och för den andelningen så lönar det sig inte för kvinnan att arbeta, det är det samma som här. Det lönar sig inte att man som kvinna arbetar om du inte tillhör en högre del av landet. Så med Sveriges historia så kan jag ana att Turkiet går samma väg som Sverige under 1960 talet, eller beroende på vad som sker runt om kring så skapar landet en helt annan tid.. Men som någon har sagt.. Historien upprepar sig många gånger.. Kolla bara på uppdrag granskning senaste program om judendomen. Dock är det inte de krista denna gång, det är muslimer som är födda eller uppväxta i Sverige. Iron i det här, inte rasisitisk eller nazistisk, men allt går i ett konstigt hjul, svenskar mot muslimler, alltså kristna mot muslimer, muslimer mot judar... Ja, som ateist så känns det jäkligt onödigt att slå i hjäl varandra för något man tror på. Jag bryr mig inte om vad någon tror på, jag kan gå in i en  moske, synagog och kyrka och visa respekt, för visst känner jag respekt mot dessa byggnader. Men jag tänker inte ta parti för vilken religon som är bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0