Borta bra men hemma är också bra

Då sitter man här igen på kontoret efter 9 dagar i Svea. 
Det var en trevlig tur med många skratt och tårar med familj och vänner.
Jag har ju inte varit hemma på ett tag men fortfarande så är det mesta
sig likt i Varberg, 
någon mer rondell har tillkommit och något jag märkte var alla Rumänier som sitter utanför diverse butiker. 
Jag gjorde väl någon glad med några kronor här och var, dock den sista jag såg var på Varbergs tågstation. 
Frågade snällt om han rökte och det gjorde han, så han fick mitt nästa fulla ciggaret paket. Glad blev han och han hjälpte då mig med mitt stora baggage in till stationen. Bra gärningar ger bra gärningar. 
 
Väl hemma så blev jag lite försenad tack vare att flygbolaget hade ändrat flygplanstyp, blev erbjuden 100€ om man stannade till nästa plan. Hade dock inte möjligheten eftersom jag då inte visste hur jag skulle ta mig till Side.
På Lördagen så kom Annika med min älskade hund Bella. Så nu är hon även klippt och vi har fått nytta av vårat nya täckte. 
 
Annars händer det inte allt för mycket just nu, vilket är väldigt skönt. De kommer ett 30 tal gäster till helgen som är här för att undvika eller fira julen i Turkiet. Själv vet jag inte rikigt hur jag ska fira jul än. Det visar sig. 
Förra julen satt jag ju på en Turkisk restaurang och hade det väldigt trevligt med vänner i Antalya. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0