På plats!

Nu har man ju då börjat jobba igen. Hämtade dom första gästerna i går på flygplatsen.
Var lite rörigt. En del som inte skulle med bussen och andra som ville åka med bussen. O så vidare.
Hade ju bara en halv stor buss så fick ju inte plats hur många som helst.
Var lite nervös nu första transfern. Men tror det gick helt ok. Mesta sitter ju trotts allt där bak i huvudet.
Planet var dock två timmar försent. Så fick sitta på flygplatsen en stund, men fick ju chans o lära känna våran nya guide ansvarige. Hon verkar väldigt trevlig o har bra ideer..Ja väntar till med på löneförhöjning. Dock hur mycket vet jag inte än.
Men kanske en 100 euro man kan räkna med. =)

Jag har ju skaffat mig ett nytt boende nu med. Är så bra här nere. Man kommer ner. Frågar runt lite av dom man känner. För alla känner alltid någon. Så kollade vi på en lägenhet och den blev det. 600lira i månads hyra. Ca 3000 kr. Då är det jag och jenny som delar på det. Väldigt centralt o bra. 100 m till havet och till kontoret. Och kanske 500 m till centrum.

När jag kom ner också kanske man skulle berätta om.Åkte ju med Baltic air. Fick mellan landa i Riga. Ja på arlanda så fick ja ju då betala för övervikt.. hade 7 kg i över vikt. Men behövde efter lite fjäsk bara betala för 5 kg...den nätta summan på 1450 kr... och min flyg biljett kostade 1250 kr...... Mmm kul...
Flygplanet jag åkte från stockholm till riga vad det minsta planet jag någonsin har sett... fick plats 50 personer... var alltså lika stor som en buss! Men det gick ju bra.. överlevde. Men där var min semester och shopping i Istanbul helt borta...
Så då blev det att jag åkte buss till Yalova från Istanbul... 4 timmar... =//
Stannade där hos några vänner en natt och åkte sedan vidare till Ankara. Trodde det skulle ta runt 5 timmar. Men tog 7.... dom åkte en liten omväg om Bursa. Jajaa.. man fick ju se en del...=)
Satt jämte en turkisk dam som väckte mig hela tiden och berättade vart vi var någonstans. Och vad det var för nått o s vidare... Trevlig iaf. Hon kramade sedan om mig när vi kom fram till ankara och sa att om ja kommer till hennes stad... Amysya så var jag välkommen att hälsa på henne.
Väl i Ankara var det bara att hitta tunnelbanan och ta sig till Kizilay. Där jag träffade Metin. Så åkte vi så småning om hem till han och hans mamma. Där bodde jag hela den veckan. Super söt mamma verkligen! =) Lyxigare och bo hemma hos turkiska familjer än på hotell.. Otroligt gästvänliga..
Sedan bar det till Adana. För att möta upp Jenny. Sov hos hennes pojkväns hem en natt och sedan åkte vi till Alanya.
Hade hört att den vägen skulle vara så himla hemsk för den är liten och svängig som tusan.. men ja somnade ganska snabbt och märkte ingenting.. vaknade upp strax innan alanya.. Då hade jag missat att folk hade kräkts o att busschafören hade kört som en galning... =))

Om ni föresten vill lyssna på turkiets melodifestival låt så sök på Hatice - düm tek tek  riktigt svängig! =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter som det händer en hel del där borta hos dig! Jag saknar sol och värme, så jag hoppas det blir en bra sommar i år!!! Ta hand om dig! Puss

2009-02-08 @ 13:59:42
URL: http://tymsi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0