Måndag och Bayram! =)

IDag är det ju då kurban bayram. Innebär offer dag i den muslimska världen. Så idag är väl alla turkar hemma hos sina familjer eller deras vänners familjer. Kommer ihåg förra året när ja skulle hålla mig inomhus. Men självklart fick jag jobba. Och när jag kommer ut ur dörren så håller dom på att skära upp ett får utanför..
Jag kan äta kött men jag vill inte se det dödas..=)

Helgen var spännande i lördags var det ju tjej kväll. Så en hel del skvaller och sedan gick ut och partade loss lite. Var skoj att vara med dom gamla igen. =) Träffade så klart några turkar ute. Hehe.. lyckas alltid..;) Men dom var himla trevliga får väl hälsa på dem en dag. Dom jobbade på Divan resturang. Skulle tydligen ligga vid Backaplan. Eller två stationer senare om man åkte spårvagnen...=)
Annars spannade vi in nån disk man till Malin, och Hanna pratade med några men visade sig att dom hade flickvän... Jaja.. Man kan inte ha tur varje helg..;)

Vaknade i morse igen tidigt. På grund av mardrömmar. Eller inte rikigt mardrömmar men obehagliga sådana. Jag drömmer att jag hamnar i obekväma situationer hela tiden.. Så efter ett par försök så bestämde jag mig för at gå upp..

Sedan så har jag ju varit Barnvakt idag. Var ju inga större problem det heller.. Vi byggde med klossar och kollade på svampbob fyrkant. Vad som helst går bra så länge det inte är skrotnisse... Hatar skrotnisse... Som tur är så är väl inte han så populär.. Nått som imponerade mig var ju deras traktor intresse.. Vi kollade på nån traktor snutt.. 1 dom kan vilken sorts traktor det är 2. Dom sa på tv n traktor.. men det var ju en hjullastare... O en massa sånna grejor.. =)

Tänkte göra pannkakor.. men ja tror jag sparar det till i morgon.. tänkte åka in till Malin en svängis.. =)

O invänta Tisdagen.. Vad den dagen kan ha för spännande att erbjuda.. För en fritids forskare... Världens sötaste 100 åring. Hon kom till våran buss medans vi var inne i mosken. Så när hon kommer fram säger hon bara Hozgeldiniz.. Välkomna..=) Alla turister trodde hon skulle tigga... =) Men hon vara bara trevlig. Dock typ döv..

Den här damen är världens sötaste.. Hela byn är jätte gullig... Hon är ca 140 hög 100 år gamml o sten döv.. =)

Kommentarer
Postat av: malin

haha:P

2008-12-10 @ 11:16:16
URL: http://malinlevstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0