Kineser och krock.. =)

Hehe idag har nästan varit en spännande dag. Förutom att jag vakande vid 12.. Har inte hänt en enda gång sen jag kom hem. Blev jätte chockad. För jag somnade vid 12 igår. Jaja.. jag har ju semester så jag behöver ju inte sätta nått alarm.
Åkte iaf in till stan. Lämnade tillbaka lite böcker på bibblan sedan blev det en fika på herberts cafe.
Sen efter det, haha! =) Så gick jag mot bil som jag hade parkerat vid bibblan. Osså finns ju posten parkeringen. Så jag gick där o skulle sen bara över vägen så stod min bil där.
Iaf på den vägen så hade det kört ner en lastbil, så han stod i den backen som finns det vid bibblan. Men jag vet inte rikigt vad han sysslade med. Men han bestämde väl sig för att han inte ville ut på västra vall gatan. Utan han skulle då backa. Det stod då en volvo precis bakom honom. Och i med att han stod precis bakom kanske 2 m så ser inte chaffören honom... haha.. =)
Så lastbilen börjar sätta in backen.. O väntar lite sedan börjar han ju då backa.. Långsamt...
Detta var ju då inte rikigt volvon med på.. Så när last bilen börjar backa kommer han ju på att: oj, jag borde kanske också backa. O då får han kärring stopp... och hinner inte få igång bilen innan han blir låååååångsamt påkörd.. Så det knaka lite i plasten längst fram på bilen. Så går han som sitter i passagerar sätet ut och säger till lastbils chaffören att han har kört på han. Sen var jag tvungen att åka... Men jag satt o små fnissa hela vägen.. För sjutton han såg väl vad som var på väg o hända... Det där listade ju jag ut när lastbilen la in backen... O det finns ju en tuta på bilen!!!
Just det! Tutan använde han ju... 5 sek EFTER han blivit påbackad...
Skadeglädje är den äkta sanna glädjen..=)

Jaja.. Såg en dokmumäntär igår.. Om kineserna. Dom kom ju med en ny lag på 80 talet typ att man skulle bara få föda ett barn. Och dom här barnen börjar ju nu komma upp i giftast ålder. Då har dom ju varit hos några familjeri peking. Bara för att dom här barnen är ensambarn så har dom ju också blivit fruktansvärt bortskämda! Dom kan inte laga mat eller städa eller någonting sådan.. Tjejer som killar.. Det har också öppnat en hel del dejting kontor eller vad man ska kalla det. Föräldrarna kan då gå dit och anmäla sina barn och så får man då kolla på en del kreterier och godkänna personen som ens barn ska godkänna. För man vill ju att ens barn ska ha det bästa. =)
Plus att föräldrarna går varje helg till stans parker med en lapp om ens barn och försöker på det vistet hitta en lämplig dejt åt sina barn..
Sen visade dom en dejt.. asså dom två satt i en halv timme med varsin cola (oöppnad) o tittade i väggen.. Sen säger dom att dom inte hade nått att prata om..... Nä dom skapade ju inte dirket några samtalsämnen...
Så har många föräldrar också köpt lägenheter till barnen.. som dom då ska ha när dom gifter sig. Men det finns också plats för mannens föräldrar att bo i lägenheten. Om nu dom skulle vilja det. För det kan ju vara så att tjejen han gifter sig med inte kan nått om mat lagning, då kan sonens mamma fixa det o passa det nya barnet o s v.
Helt galen värld.. Tänk nästa generation.. Dom kommer inte en veta vad köket är för nått...

Annars lugnt här hemma.. Ska til Emily snart och måla lite.
Tvättade föresten min bil igår.. Stod 20 min o försökte få en barnsäker burk med rubbing.. fick aldrig upp den.... Fortfarande lite sur för det.. Får skaffa en annan rubbing burk som jag kan få upp.... hatar barnsäkra saker!!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej hoppas allt är bra med dej. Gillar det där med barnsäkra flaskan skrattar Ha det gott

2009-01-28 @ 11:18:31
Postat av: Lina

Hej hopp Tessan!! Lite dålig uppdatering här får jag ju ov att säja. Hoppas allt är bra med dej. Skulle bara meddela att jag kommer in här och kollar ibland nu när jag hittat hit. MÅ BRA!! Puss o kram din gamle vän Lina

2009-02-03 @ 15:18:08
URL: http://linagson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0